۲۸ آذر ۱۳۹۰، ۱۵:۰۶

قلندر خبر داد:

جاده قم به گرمسار تعریض می‌شود

جاده قم به گرمسار تعریض می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس شورای حمل و نقل استان قم از تعریض جاده قم به گرمسار از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا قلندر قبل از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: با تعریض جاده قم - گرمسار این جاده به بخشی از آزاد راه حرم تا حرم تبدیل می‌شود.

وی افزود: آزاد راه حرم تا حرم از قم تا خراسان رضوی امتداد دارد که به صورت سه لاین و به شکل تقاطع غیر هم سطح عبور و مرور در این مسیر را تسهیل می‌کند.

سرپرست ادره کل راه و ترابری قم احداث باند دوم جاده قدیم قم - تهران به صورت دو بانده و بزرگراه و اجرای خط چهارم آزاد راه تهران - قم را از برنامه های در دست اقدام این اداره کل عنوان کرد.

قلندر با بیان اینکه توسعه حمل و نقل جاده ای و درون شهری و مسکن در توسعه اقتصادی نقش اساسی دارند اظهار داشت: در طول دولت نهم و دهم فعالیت های خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی اعتبار بخش جاده ای، حمل و نقل و راهسازی و مسکن را 500 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مقدار 45 میلیارد تومان در حوزه راهسازی و راهداری و 450 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مسکن مهر بوده است.

رئیس شورای حمل و نقل استان قم آماده سازی محور نیزار، دو بانده کردن محور قم - آوه و رفع مشکلات میدان 72 تن به عنوان یکی از چهار راه های اصلی در کشور را از جمله پروژه های در دست اقدام این اداره کل ذکر کرد.

قلندر در خصوص میدان 72 تن اظهار داشت: برای رفع مشکلات این میدان 16 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که از این مقدار10 میلیارد تومان تامین شده است.

وی ادامه داد: این پروژه تا کنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که در برنامه ای دو ساله باید به اتمام برسد.

سرپرست ادره کل راه و ترابری قم روکش آسفالت، بهسازی ، احداث جاده های جدید، رفع نقاط حادثه خیز و آسفالت راه های روستاهای بالای 50 نفر خانوار را از پروژه های این اداره کل در روستاها برشمرد.

قلندر با بیان اینکه وظیفه رهداری این است که در طول زمستان هیچ مسیری بسته نماند اظهار داشت: 70 راهدار در 7 راهدارخانه برای ارائه خدمات در فصل زمستان آماده هستند.

وی آغاز عملیات راهداری را از پانزدهم آذرماه هر سال اعلام کرد و افزود: امسال بنا بر شرایط جوی این عملیات از پانزدهم آبان ماه آغاز شده است.
 

کد خبر 1487879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha